1. Warunki poniższe dotyczą sprzedaży na rynku polskim.
2. Sprzedaż w sezonie odbywa się w godzinach od 8 do 17 (oprócz niedziel i świąt).
3. Oferta nie obejmuje wielu gatunków i odmian posiadanych w niewielkich ilościach, które dostępne są w sprzedaży na początku sezonu.
4. Wystawiamy faktury VAT do cen netto.
5. Poniższe warunki sprzedaży są skrótem najważniejszych informacji zawartych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży znajdującymi się poniżej.
Zamówienia oraz zapytania prosimy składać pisemnie poprzez e-Mail bądź fax (KONTAKT). Rezerwacja materiału następuje po wpłacie 20% wartości potwierdzonego zamówienia.
1. Wszystkie ceny w ofercie są cenami NETTO.
2. Wszelkie płatności z tytułu zakupu towaru dokonywane są przez Klienta w walucie polskiej, po doliczeniu podatku od towarów i usług (VAT), wynoszącego 8%.
3. Ceny hurtowe obowiązują:
4. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany cen w trakcie sezonu.
W Szkółce DOROSŁYCH roślin w pojemnikach:
1. Standardowo do 1 rośliny na 10 sztuk z odmiany dołączana jest 1 etykieta paskowa zawierająca pełną nazwę łacińską produktu.
W Szkółce DUŻYCH roślin z gruntu:
1. Standardowo do każdej rośliny dołączana jest etykieta paskowa zawierająca pełną nazwę łacińską produktu wraz z jej rozmiarem oraz wskazaniem czy posadzona została w pojemniku, czy jest bezpośrednio kopana z gruntu. Wyjątek stanowią powtarzalne rośliny żywopłotowe do których standardowo dołącza się 1 etykietę do co 10 sztuki.
2. Na życzenie klienta, za dodatkową opłatą, możliwe jest etykietowanie etykietą paskową każdej rośliny.
3. Na życzenie klienta możliwe jest zmodyfikowanie treści występującej na etykiecie paskowej.
4. W większości, rośliny liściaste, owocowe oraz byliny etykietowane są kolorowymi etykietami, które dołączane są do każdej sztuki z odmiany.
5. Szczegóły dot. dostępności etykiet kolorowych posiada Sprzedawca Szkółki.
1. W Szkółce MŁODYCH roślin w pojemnikach P9 oraz Szkółce DUŻYCH roślin z gruntu rabaty ustalane są indywidualnie.
2. W Szkółce DOROSŁYCH roślin w pojemnikach rabaty udzielane są klientom, którzy zakupili rośliny o jednorazowej wartości powyżej:
3. Najwyższy rabat uzyskany w danym roku obowiązuje przez cały rok, niezależnie od wielkości kolejnych zamówień, ale przy spełnieniu warunków zakupów hurtowych.
4. Rabaty dotyczą klientów, którzy za zamówienie dokonali przedpłaty na konto lub płacą gotówką przy odbiorze.
5. Rośliny będące w promocji nie podlegają rabatom.
Transport możliwy jest w dowolne miejsce Polski, przy czym warunki transportu pozostają do indywidualnego ustalenia z klientem.
Dla celów niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży wprowadza się następujące definicje:
1. Godziny pracy Szkółki:
a. w sezonie (01/04-31/10) – prócz dni świątecznych, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-17:00 oraz soboty od 8:00-13:00.
b. poza sezonem (01/11-31/03) – prócz dni świątecznych, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00.
2. WSiD są uzupełnieniem informacji zawartych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży dostępnych na stronie internetowej Szkółki (www.wazynscy.pl/warunki-sprzedazy).
3. WSiD są integralną częścią wszelkich umów zawartych pomiędzy Stronami i mają zastosowanie do wszystkich ofert, przyjętych zamówień, ich potwierdzeń oraz realizacji. Mają zastosowanie także do sprzedaży Towaru prowadzonej przez internetową Platformą sprzedażową (www.b2b.wazynscy.pl).
4. WSiD są wiążące dla obu Stron w momencie zawarcia umowy pomiędzy Stronami, to jest złożenia Zamówienia, o którym mowa w §5 WSiD.
5. Jeśli jakiekolwiek postanowienia lub część postanowień zawartych w WSiD okażą się być postanowieniami nieważnymi, nie powoduje to nieważności WSiD. Takie postanowienia zostają zastąpione przez postanowienia ważne.
6. WSiD mają charakter przeważający, co oznacza, iż z wyjątkiem przypadków wyraźnie przewidzianych poprzez odpowiednie postanowienia WSiD, wyłącza się stosowanie innych warunków umów, które pozostają w sprzeczności z postawieniami WSiD.
7. W sprawach nieuregulowanych w WSiD, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.
8. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Szkółką, a Klientem zostaje poddane właściwemu sądowi, najbliższemu siedziby Szkółki.
9. Niniejsze WSiD obowiązują od 01.01.2022 r.
1. Wszystkie ceny prezentowane w Ofercie są cenami NETTO loco Szkółka i obowiązującymi przy zamówieniach hurtowych, zgodnie z §3 pkt. 3.
2. Wszelkie płatności z tytułu zakupu towaru dokonywane są przez Klienta w walucie polskiej, po doliczeniu podatku od towarów i usług (VAT), wynoszącego 8%.
3. Ceny hurtowe obowiązują przy zamówieniu minimum logistycznego to jest:
W pozostałych przypadkach do cen hurtowych doliczane jest 50% wartości ceny.
4. Przedstawione w ofercie ceny towaru nie obejmują kosztów dodatkowych, w tym opakowań niezbędnych do transportu oraz kosztów transportu.
5. Ceny w Ofercie przyjęte są przed sezonem i Szkółka zastrzega sobie możliwość ich zmiany w trakcie sezonu.
1. Warunkiem otrzymania rabatu jest dokonanie zakupu o jednorazowej wartości potwierdzonego zamówienia powyżej:
przy zachowaniu warunków płatności z §6.
2. Najwyższy rabat, uzyskany w danym sezonie, obowiązuje przy kolejnych zamówieniach, niezależnie od ich wielkości. Utrzymuje się on do końca roku kalendarzowego, przy czym Towar musi zostać odebrany w tym samym roku kalendarzowym, w którym przyznany został rabat, a także spełnione musi zostać minimum logistyczne określone w §3, pkt. 3.
Ceny promocyjne oraz rabaty obowiązują wyłącznie przy zachowaniu warunków płatności z §6.
3. Ceny promocyjne oraz rabaty nie łączą się ze sobą, z wyjątkiem dodatkowego rabatu przyznawanego do zamówień złożonych podczas Zielonego ShowRoomu.
4. Rabat do zamówień składanych podczas Zielonego ShowRoomu wynosi 1% i obowiązuje wyłącznie na zamówienia składane podczas wydarzenia.
1. Złożenie zamówienia na wybrany Towar możliwe jest drogą pisemną – na adres siedziby Szkółki, e-mailową – na adres adam@wazynscy.pl, telefoniczną – na numer +48 603 052 444 lub za pośrednictwem Platformy B2B – www.b2b.wazynscy.pl.
2. Zamówienie dokonane drogą telefoniczną musi zostać potwierdzone przez Klienta w formie pisemnej lub e-mailowej w ciągu dwóch dni roboczych.
3. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia składanego telefonicznie w sytuacji uniemożliwiającej mu jego prawidłowe przyjęcie.
4. Zamówienie zawierać powinno:
5. Ustala się następującą procedurę składania zamówienia:
a) W oparciu o otrzymaną Ofertę, Klient składa zamówienie na Towar zgodnie z §5 pkt. 1.
b) Sprzedawca Szkółki potwierdza przyjęcie zamówienia do weryfikacji, przy czym nie jest to tożsame z potwierdzeniem zamówienia. Zamówienia weryfikowane oraz potwierdzane są zgodnie z kolejnością ich złożenia.
c) Sprzedawca po zweryfikowaniu zamówienia przesyła jego potwierdzenie. Zawierać powinno:
Klient zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia jego zgodności.
4) Klient winien w ciągu trzech dni od daty wysłania potwierdzenia zamówienia zgłosić Sprzedawcy swoje uwagi. W przypadku ich niezgłoszenia, potwierdzone zamówienie uznawane jest jako wiążące dla Stron i zostaje przekazane do realizacji.
6. Zmiany lub anulowanie potwierdzonego zamówienia możliwe są wyłącznie na drodze obustronnego uzgodnienia.
7. Szkółka uprawniona jest do obciążenia Klienta za poniesione straty wynikające ze zmiany lub anulowania potwierdzonego zamówienia, a zaliczka w tym przypadku nie jest zwracana.
8. Jeśli Klient wyraźnie nie wyklucza możliwości zmian, Szkółka zastrzega sobie prawo do dokonania zmian na etapie realizacji zamówienia w potwierdzonym zamówieniu na podobną odmianę.
1. Po potwierdzeniu zamówienia, Klient zobowiązany jest do uregulowania zaliczki wynoszącej 20% wartości potwierdzonego zamówienia.
2. Zaliczkę należy uiścić bezzwłocznie, po potwierdzeniu zamówienia:
3. Wpłata zaliczki warunkuje rezerwację Towaru oraz zachowanie cen wynikających z oferty.
4. Jeżeli klient nie dokonał wpłaty zaliczki za zamówiony Towar lub istnieje uzasadniona obawa, że nie wywiąże się on ze swoich zobowiązań płatniczych Szkółka zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji części lub całości potwierdzonego zamówienia.
5. Pełne uregulowanie należności za zamówienie nastąpić musi przed rozpoczęciem jego realizacji.
6. Strony mogą ustalić inny tryb uregulowania należności niż wskazany w §6 pkt. 4, przy czym następuje to w oparciu o odrębne ustalenia dokonane pomiędzy Stronami.
7. W przypadku niedotrzymania uzgodnionych terminów płatności, Szkółka uprawniona jest do:
8. Jeśli Klient posiada w stosunku do Szkółki zaległe należności, dokonana przez niego wpłata księgowana jest w pierwszej kolejności na rzecz ich uregulowania.
9. Kupujący zostanie obciążony pełną wartością towaru, jeżeli brak możliwości realizacji potwierdzonego zamówienia powstał w wyniku braku spłaty poprzednich zobowiązań.
1. Dostawa towaru odbywa się zgodnie z warunkami EXW Szkółka.
2. Szkółka zobowiązana jest do sprzedaży Towaru w należytym opakowaniu, odpowiadającym jego właściwościom, a także jego zabezpieczenia przed uszkodzeniem na czas transportu.
3. Rośliny do transportu są pakowane:
4. Klient ponosi koszt:
5. Dopuszcza się możliwość zwrotu opakowań, o ile ich stan nie uległ pogorszeniu. Kaucja za jedną skrzyniopaletę wynosi 120,00 złotych NETTO.
6. Na zasadzie wzajemnych uzgodnień, Strony mogą ustalić warunki i zasady transportu Towaru w miejsce wskazane przez Klienta, będące poza siedzibą Szkółki. Ustalenie warunków zasad transportu następuje w trakcie składania zamówienia, na mocy odrębnej umowy.
7. Transport towaru może odbyć się poprzez:
8. Orientacyjny termin transportu określany jest przez Klienta na etapie składania zamówienia i stanowi numer tygodnia roku, w którym ma być zrealizowane.
9. W przypadku zamówień jesiennych na kolejny sezon, odbiór Towaru nie może być późniejszy niż 19. tydzień roku.
10. Dokładna data transportu Towaru uzgadniana jest z Klientem w tygodniu poprzedzającym realizację zamówienia, przy czym Szkółka zastrzega sobie możliwość realizacji zamówienia partiami.
11. Zamówienie uważa się za prawidłowo zrealizowane, jeżeli Towar opuści Szkółkę do czternastu dni po potwierdzonym terminie transportu.
12. W przypadku zaistnienia siły wyższej, Szkółka jest zwolniona w części lub całości z dotrzymania terminu dostawy.
13. Niezrealizowane zamówienia pozostają aktualne do realizacji w pierwszym możliwym terminie.
14. Klient zobowiązany jest do podjęcia zamówionego Towaru. W przypadku jego niepodjęcia, z przyczyn niezależnych od podmiotu odpowiedzialnego za transport lub Szkółki, Klient obciążony zostanie za dany Towar zgodnie z jego wartością ofertową.
1. Standardowo do 1 rośliny na 10 sztuk z odmiany dołączana jest 1 etykieta paskowa zawierająca pełną nazwę łacińską produktu.
2. Na życzenie klienta, za dodatkową opłatą, możliwe jest etykietowanie etykietą paskową każdej rośliny.
3. Na życzenie klienta możliwe jest zmodyfikowanie treści występującej na etykiecie paskowej.
4. W większości, rośliny liściaste, owocowe oraz byliny etykietowane są kolorowymi etykietami, które dołączane są do każdej sztuki z odmiany.
5. Szczegóły dot. dostępności etykiet kolorowych posiada Sprzedawca Szkółki.
1. Wielkość roślin ma charakter orientacyjny i przypada na szczyt sezonu wegetacyjnego.
2. Dopuszcza się różnice pomiędzy roślinami wchodzącymi w skład tej samej odmiany Towaru spowodowane faktem naturalnie występujących różnic w ramach tej samej odmiany.
1. Z uwagi na fakt, iż Towarem są rośliny żywe, wymagające odpowiedniej pielęgnacji, Szkółka ponosi odpowiedzialność wyłącznie w momencie sprzedaży Towaru, w zakresie:
a) nazwy, gatunku i rozmiaru Towaru,
b) stanu fitosanitarnego Towaru.
2. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia Towaru oraz w przypadku niezadowalającego stanu lub jego ilości Towaru, sporządzenia protokołu szkody. Protokół podpisany winien być zarówno przez Klienta jak i przewoźnika i jest on podstawą do rozpatrzenia reklamacji.
3. W przypadku, gdy za szkodę odpowiedzialność ponosić może Szkółka, Klient winien zgłosić w formie pisemnej faktu ich wystąpienia w ciągu 24h od odbioru Towaru. Szkółka zwolniona jest z odpowiedzialności, w sytuacji w której Klient zaakceptował stan, w którym znajdował się Towar.
4. Telefonicznie składane reklamacje muszą być potwierdzone w formie pisemnej w ciągu dwóch dni roboczych.
5. Klient ma obowiązek odebrania reklamowanego Towaru o obniżonej jakości, uregulowania za niego należności, a także zapewnienia optymalnych warunków dla jego wzrostu, minimalizując jednocześnie potencjalne straty. Definitywne rozliczenie reklamacji powinno nastąpić natychmiast po możliwości oszacowania strat, najpóźniej po 30 dniach od daty otrzymania Towaru.
6. Nie dopuszcza się przyjęcia przez Klienta Towaru z tzw. ,,zastrzeżeniem”.
7. W przypadku niezgodności Towaru z umową, Szkółka stosownie do swojego wyboru zobowiązana jest do wymiany Towaru na nowy, wolny od wad.
8. Szkółka ponosi odpowiedzialność jedynie w granicach odpowiedzialności za zawinione działania, wyłącznie do wysokości faktury za wszystkie uzasadnione, terminowo złożone reklamacje.
9. Szkółka nie ponosi odpowiedzialności za:
10. Wszelkie porady i pomoc udzielane są według najlepszej woli i zgodnie z posiadaną wiedzą Szkółki, lecz bez przyjmowania odpowiedzialności za ich wykonanie i skutki.
1. Administratorem danych osobowych jest Szkółka drzew i krzewów ozdobnych Adam Ważyński, z siedzibą w Pniewie 37, 99-311 Bedlno, Polska, NIP: 775-212-14-77. Adres poczty elektronicznej: adam@wazynscy.pl, tel.: +48 603 052 444.
2. Klient lub osoby go reprezentujące, muszą okazać:
3. Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Szkółkę.
4. Klient składając zamówienie wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Klientów Szkółki oraz ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy, a także marketingowych.
5. Realizacja umowy rozumiana jest także jako korzystanie przez każdą ze Stron z roszczeń przysługujących jej w ramach tej umowy. Nadto, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt c) dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia wszelkich obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych, w szczególności tych wynikających z art. 74 ustawy o rachunkowości.
6. Odbiorcą danych osobowych są osoby i podmioty współpracujące, które są niezbędne dla wykonania umów zawartych pomiędzy Stronami oraz w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na administratorze. Dane będą przetwarzane przez okres wymagany dla dochodzenia roszczeń przez Strony oraz przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności ustawy o rachunkowości.
7. Dane osobowe Klienta są chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
8. Osobie, której dane osobowe dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.
9. Jeśli osoba, której dane osobowe dotyczą, uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje jej prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
1. WŁĄCZ ZIELEŃ!, dalej zwane Projektem, to działania Szkółki bazujące na promocji wybranych odmian roślin.
2. W ramach Projektu wybierane są odmiany zgodnie z podziałem na:
3. W ramach Projektu, w trakcie trwania promocji danej odmiany, Szkółka udziela na nią dodatkowego rabatu, dalej zwanego Rabatem WŁĄCZ ZIELEŃ, który możliwy jest do wykorzystania zgodnie z §12 pkt. 4.
4. W celu skorzystania z Rabatu WŁĄCZ ZIELEŃ:
5. Szkółka, w zależności od wewnętrznych decyzji, może podjąć decyzję o dodatkowej promocji wizerunku odmian w prasie branżowej oraz własnych środkach promocji takich jak: strona WWW lub konta w mediach społecznościowych.
6. Szkółka zastrzega sobie możliwość do promocji odmian niedostępnych na stanie.
1. Godziny pracy Szkółki:
a. w sezonie (01/03-30/11) – prócz dni świątecznych, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-17:00 oraz soboty od 8:00-13:00.
b. poza sezonem (01/12-28/02) – prócz dni świątecznych, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00.
2. WSiD są uzupełnieniem informacji zawartych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży dostępnych na stronie internetowej Szkółki (www.wazynscy.pl/warunki-sprzedazy).
3. WSiD są integralną częścią wszelkich umów zawartych pomiędzy Stronami i mają zastosowanie do wszystkich ofert, przyjętych zamówień, ich potwierdzeń oraz realizacji.
4. WSiD są wiążące dla obu Stron w momencie zawarcia umowy pomiędzy Stronami, to jest złożenia Zamówienia, o którym mowa w §5 WSiD.
5. Jeśli jakiekolwiek postanowienia lub część postanowień zawartych w WSiD okażą się być postanowieniami nieważnymi, nie powoduje to nieważności WSiD. Takie postanowienia zostają zastąpione przez postanowienia ważne.
6. WSiD mają charakter przeważający, co oznacza, iż z wyjątkiem przypadków wyraźnie przewidzianych poprzez odpowiednie postanowienia WSiD, wyłącza się stosowanie innych warunków umów, które pozostają w sprzeczności z postawieniami WSiD.
7. W sprawach nieuregulowanych w WSiD, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.
8. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Szkółką, a Klientem zostaje poddane właściwemu sądowi, najbliższemu siedziby Szkółki.
9. Niniejsze WSiD obowiązują od 01.01.2022 r.
1. Wszystkie ceny prezentowane w Ofercie są cenami NETTO loco Szkółka Śleszyn i obowiązującymi przy zamówieniach hurtowych, zgodnie z §3 pkt. 3.
2. Wszelkie płatności z tytułu zakupu towaru dokonywane są przez Klienta w walucie polskiej, po doliczeniu podatku od towarów i usług (VAT), wynoszącego 8%.
3. Ceny hurtowe obowiązują przy zamówieniu minimum logistycznego to jest:
W pozostałych przypadkach do cen hurtowych doliczane jest 50% wartości ceny.
4. Przedstawione w ofercie ceny towaru nie obejmują kosztów dodatkowych, w tym opakowań niezbędnych do transportu oraz kosztów transportu.
5. Ceny w Ofercie przyjęte są przed sezonem i Szkółka zastrzega sobie możliwość ich zmiany w trakcie sezonu.
1. W Szkółce DUŻYCH roślin z gruntu rabaty ustalane są indywidualnie.
1. Złożenie zamówienia na wybrany Towar możliwe jest drogą pisemną – na adres siedziby Szkółki, e-mailową – na adres marcel@wazynscy.pl, telefoniczną – na numery +48 601 910 363, +48 601 209 667, +48 781 007 122.
2. Zamówienie dokonane drogą telefoniczną musi zostać potwierdzone przez Klienta w formie pisemnej lub e-mailowej w ciągu dwóch dni roboczych.
3. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia składanego telefonicznie w sytuacji uniemożliwiającej mu jego prawidłowe przyjęcie.
4. Zamówienie zawierać powinno:
5. Ustala się następującą procedurę składania zamówienia:
a) W oparciu o otrzymaną Ofertę, Klient składa zamówienie na Towar zgodnie z §5 pkt. 1.
b) Sprzedawca Szkółki potwierdza przyjęcie zamówienia do weryfikacji, przy czym nie jest to tożsame z potwierdzeniem zamówienia. Zamówienia weryfikowane oraz potwierdzane są zgodnie z kolejnością ich złożenia.
c) Sprzedawca po zweryfikowaniu zamówienia przesyła jego potwierdzenie. Zawierać powinno:
Klient zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia jego zgodności.
4) Klient winien w ciągu trzech dni od daty wysłania potwierdzenia zamówienia zgłosić Sprzedawcy swoje uwagi. W przypadku ich niezgłoszenia, potwierdzone zamówienie uznawane jest jako wiążące dla Stron i zostaje przekazane do realizacji.
6. Zmiany lub anulowanie potwierdzonego zamówienia możliwe są wyłącznie na drodze obustronnego uzgodnienia.
7. Szkółka uprawniona jest do obciążenia Klienta za poniesione straty wynikające ze zmiany lub anulowania potwierdzonego zamówienia, a zaliczka w tym przypadku nie jest zwracana.
8. Jeśli Klient wyraźnie nie wyklucza możliwości zmian, Szkółka zastrzega sobie prawo do dokonania zmian na etapie realizacji zamówienia w potwierdzonym zamówieniu na podobną odmianę za wiedzą Klienta.
1. Po potwierdzeniu zamówienia, Klient zobowiązany jest do uregulowania zaliczki wynoszącej 20% wartości potwierdzonego zamówienia.
2. Zaliczkę należy uiścić bezzwłocznie, po potwierdzeniu zamówienia:
3. Wpłata zaliczki warunkuje rezerwację Towaru oraz zachowanie cen wynikających z oferty.
4. Jeżeli klient nie dokonał wpłaty zaliczki za zamówiony Towar lub istnieje uzasadniona obawa, że nie wywiąże się on ze swoich zobowiązań płatniczych Szkółka zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji części lub całości potwierdzonego zamówienia.
5. Pełne uregulowanie należności za zamówienie nastąpić musi przed rozpoczęciem jego realizacji. Odroczony termin płatności dla zamówień stałych klientów ustalany i potwierdzany jest odrębną umową.
6. Strony mogą ustalić inny tryb uregulowania należności niż wskazany w §6 pkt. 4, przy czym następuje to w oparciu o odrębne ustalenia dokonane pomiędzy Stronami.
7. W przypadku niedotrzymania uzgodnionych terminów płatności, Szkółka uprawniona jest do:
8. Jeśli Klient posiada w stosunku do Szkółki zaległe należności, dokonana przez niego wpłata księgowana jest w pierwszej kolejności na rzecz ich uregulowania.
9. Kupujący zostanie obciążony pełną wartością towaru, jeżeli brak możliwości realizacji potwierdzonego zamówienia powstał w wyniku braku spłaty poprzednich zobowiązań.
1. Dostawa towaru odbywa się zgodnie z ustaleniami poczynionymi podczas składania zamówienia.
2. Szkółka zobowiązana jest do sprzedaży zabezpieczonego przed uszkodzeniem Towaru na czas transportu.
3. Rośliny do transportu są pakowane:
4. Klient ponosi koszt:
5. Na zasadzie wzajemnych uzgodnień, Strony mogą ustalić warunki i zasady transportu Towaru w miejsce wskazane przez Klienta, będące poza siedzibą Szkółki. Ustalenie warunków zasad transportu następuje w trakcie składania zamówienia.
6. Transport towaru może odbyć się poprzez:
8. Orientacyjny termin transportu określany jest przez Klienta na etapie składania zamówienia i stanowi numer tygodnia roku, w którym ma być zrealizowane.
9. W przypadku zamówień jesiennych na kolejny sezon, odbiór Towaru nie może być późniejszy niż 19. tydzień roku.
10. Dokładna data transportu Towaru uzgadniana jest z Klientem w tygodniu poprzedzającym realizację zamówienia, przy czym Szkółka zastrzega sobie możliwość realizacji zamówienia partiami.
11. Zamówienie uważa się za prawidłowo zrealizowane, jeżeli Towar opuści Szkółkę do czternastu dni po potwierdzonym terminie transportu.
12. W przypadku zaistnienia siły wyższej, Szkółka jest zwolniona w części lub całości z dotrzymania terminu dostawy.
13. Niezrealizowane zamówienia pozostają aktualne do realizacji w pierwszym możliwym terminie.
14. Klient zobowiązany jest do podjęcia zamówionego Towaru. W przypadku jego niepodjęcia, z przyczyn niezależnych od podmiotu odpowiedzialnego za transport lub Szkółki, Klient obciążony zostanie za dany Towar zgodnie z jego wartością ofertową.
1. Standardowo do każdej rośliny dołączana jest etykieta paskowa zawierająca pełną nazwę łacińską produktu wraz z jej rozmiarem oraz wskazaniem czy została posadzona w pojemniku, czy bezpośrednio wykopana z gruntu. Wyjątek stanowią rośliny żywopłotowe, do których standardowo dołącza się 1 etykietę do co 10 sztuki.
2. Na życzenie klienta, za dodatkową opłatą, możliwe jest etykietowanie każdej rośliny urzędową etykietą w formie paszportu roślin.
3. Na życzenie klienta możliwe jest zmodyfikowanie treści występującej na etykiecie paskowej.
4. Szczegóły dot. dostępności etykiet kolorowych posiada Sprzedawca Szkółki.
1. Wielkość roślin jest sprawdzana w momencie znaczenia roślin do realizacji zamówienia i spełnia co najmniej niższą wartość ze wskazanego zakresu parametru wysokości lub obwodu.
2. Dopuszcza się różnice pomiędzy roślinami wchodzącymi w skład tej samej odmiany Towaru spowodowane faktem naturalnie występujących różnic w ramach tej samej odmiany.
1. Z uwagi na fakt, iż Towarem są rośliny żywe, wymagające odpowiedniej pielęgnacji, Szkółka ponosi odpowiedzialność wyłącznie w momencie sprzedaży Towaru, w zakresie:
a) nazwy, gatunku i rozmiaru Towaru,
b) stanu fitosanitarnego Towaru.
2. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia Towaru oraz w przypadku niezadowalającego stanu lub jego ilości, sporządzenia protokołu szkody/ wniesienia pisemnej reklamacji z wyszczególnieniem jej zakresu oraz dokumentacją w postaci zdjęć.
3. W przypadku, gdy za szkodę odpowiedzialność ponosić może Szkółka, Klient winien zgłosić w formie pisemnej faktu ich wystąpienia w ciągu 24h od odbioru Towaru. Szkółka zwolniona jest z odpowiedzialności, w sytuacji w której Klient zaakceptował stan, w którym znajdował się Towar.
4. Telefonicznie składane reklamacje muszą być potwierdzone w formie pisemnej w ciągu dwóch dni roboczych.
5. Klient ma obowiązek odebrania reklamowanego Towaru o obniżonej jakości, uregulowania za niego należności, a także zapewnienia optymalnych warunków dla jego wzrostu, minimalizując jednocześnie potencjalne straty. Definitywne rozliczenie reklamacji powinno nastąpić natychmiast po możliwości oszacowania strat, najpóźniej po 30 dniach od daty otrzymania Towaru.
6. Nie dopuszcza się przyjęcia przez Klienta Towaru z tzw. ,,zastrzeżeniem”.
7. W przypadku niezgodności Towaru z umową, Szkółka stosownie do swojego wyboru zobowiązana jest do wymiany Towaru na nowy, wolny od wad.
8. Szkółka ponosi odpowiedzialność jedynie w granicach odpowiedzialności za zawinione działania, wyłącznie do wysokości faktury za wszystkie uzasadnione, terminowo złożone reklamacje.
9. Szkółka nie ponosi odpowiedzialności za:
10. Wszelkie porady i pomoc udzielane są według najlepszej woli i zgodnie z posiadaną wiedzą Szkółki, lecz bez przyjmowania odpowiedzialności za ich wykonanie i skutki
1. Administratorem danych osobowych jest Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Marcel Ważyński, z siedzibą w ul. Kasztanowa 10, 99-321 Śleszyn,Polska, NIP: 775-260-66-25. Adres poczty elektronicznej: marcel@wazynscy.pl, tel.: +48 601 910 363.
2. Klient lub osoby go reprezentujące, muszą okazać:
3. Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Szkółkę.
4. Klient składając zamówienie wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Klientów Szkółki oraz ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy.
5. Realizacja umowy rozumiana jest także jako korzystanie przez każdą ze Stron z roszczeń przysługujących jej w ramach tej umowy. Nadto, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt c) dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia wszelkich obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych, w szczególności tych wynikających z art. 74 ustawy o rachunkowości.
6. Odbiorcą danych osobowych są osoby i podmioty współpracujące, które są niezbędne dla wykonania umów zawartych pomiędzy Stronami oraz w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze. Dane będą przetwarzane przez okres wymagany dla dochodzenia roszczeń przez Strony oraz przez okres wymagany przepisami prawa, w szczególności ustawy o rachunkowości.
7. Dane osobowe Klienta są chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
8. Osobie, której dane osobowe dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.
9. Jeśli osoba, której dane osobowe dotyczą, uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje jej prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.